top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תmojostudio

5 סיבות למה מיתוג חשוב לעסקים קטנים


המון עסקים קטנים עושים את הטעות הנפוצה ומתעלמים מהמאמץ למתג את עצמם מכיוון שאינם תופשים את עצמם כמותג אלא כסתם עוד עסק. 'מותגים', הם חושבים לעצמם, 'הם הדגים הגדולים בבריכה הזו, עם תקציבי ענק והכרה בין לאומית'...

לאחר שהמשיכו ושכנעו את עצמם שהם 'הדגים הקטנים', עסקים קטנים לא עושים יותר מאשר להמציא איזה לוגו וכרטיס ביקור חובבניים ובזה לסגור את העניין... מבחינתם ההשקעה לא שווה את זה.


אז זהו, שלא.


בניגוד לדעה הרווחת, מיתוג הינו תהליך קריטי ומחזורי לעסקים בכל הגדלים מכיוון שהוא מגדיל את הערך שלהם, מכווין ומספק ומוטיבציה לעובדים, ומקל על רכישת לקוחות חדשים.

לפניכם 5 סיבות למה מיתוג חשוב ביותר גם לעסק הקטן שלכם.


1. מיתוג בונה אמון

כאשר עסק מציג את עצמו באופן מקצועי, וכאשר יש יכולת לספק הוכחות (Social Proof) שהמוצרים והשירותים שלו איכותיים, לקוחות פוטנציאליים יבטחו בעסק ויחושו הרבה יותר בנוח להוציא את הכסף שהרוויחו בזעת אפם על השירותים והמוצרים שהוא מספק.


2. מיתוג משפר הכרה ו'שייכות'

גם אם הלוגו לא אמור להיות המיקוד היחיד במאמצי המיתוג של העסק שלכם, עדיין יש חשיבות עצומה להשקיע זמן ומאמץ בבנייה והעיצוב המקצועי של לוגו 'זכיר' ואיכותי. לא רק שהוא אמור להיות 'זכיר', הוא אמור לספק את הרושם המבוקש מהעסק שלכם - על מנת שכאשר אנשים יראו אותו, הם ירגישו ויחשבו באופן מיידי מה שאתם רציתם שירגישו ויחשבו.


3. מיתוג תומך במאמצי השיווק

שיווק הינו מרכיב חשוב במותג שלכם. הפורמטים והערוצים הנבחרים כמו גם הטירגוט (מהמילה Target) הדמוגרפי עוזרים לבנות את המותג הזה. היו זהירים ממיקוד יתר במאמצי השיווק, או שתסתכנו בצניחה לתוך נישה שיהיה קשה לצאת ממנה לשווקים ותחומים חדשים. עדיין, גם שיווק לא ממוקד יכול להוביל לחוסר יכולת ליצור רושם מוגדר מהעסק שלכם במוחם של הלקוחות הפוטנציאליים.


4. מיתוג מייצר מוטיבציה לעובדים

כולם יכולים לשכור עובדים... אבל רק מותג חזק יכול לשכור עובדים בעלי מוטיבציה ששואבים השראה לקחת את החזון והמשימות שלכם קדימה. כאשר המותג שלכם 'מרגיש גאה', כך גם העובדים. מותג חזק הינו חיוני למורל והיצרנות של העובדים.


5. מיתוג מייצר רווחים

מיתוג הוא אחת הדרכים הטובות ביותר לקבלת 'המלצות' או לקוחות 'מפה-לאוזן'. ושוב, זו הסיבה למה חשוב כל כך שהלוגו, השיווק והמוניטין יעבדו באופן הרמוני ואחיד ליצירת רושם בלתי ניתן לערעור על לקוחותיכם הקיימים והפוטנציאליים. חשבו על זה, אתם לעולם לא תוכלו לספר לחבר הטוב ביותר שלכם על חנות בגדים משגעת אם לא תזכרו את המותג...


עכשיו, אתם יודעים למה כל כך חשוב לפתח אסטרטגיית מיתוג...

אם כבר הגעתם עד כאן - הנה כמה הצעות איך לעשות זאת:


הסתכלו תמיד דרך העיניים של הלקוח

המותג שלכם חייב ליישר את עצמו עם צרכיו ורצונותיו של הלקוח. כאשר מתחילים כל תהליך או קמפיין מיתוג שהוא, תמיד הסתכלו דרך העיניים של הלקוח.


תייצרו מסר שממחיש את הערך שלכם

אתם חייבים ליצור דרך להעביר באופן ישיר ופשוט את המסר ל-'למה המותג שלכם עדיף' ללקוח שלכם. לרוב הלקוחות אין את הזמן או הנטייה להבין את זה לבד... הם פשוט ממתינים שתסבירו להם באופן ברור. המותג שלכם חייב לספר סיפור שעונה על השאלה 'למה דווקא אתם?'.


השתמשו ברגש

אם תתנו ללקוח שלכם סיבה לכבד ולהרגיש משהו כלפי המותג שלכם, אז יש להם סיבה לרכוש את המוצרים או השירותים שלכם. רוב האנשים מבצעים החלטות לגבי רכישה בהתבסס על רגשות ולא הגיון, אז תיצרו רגש במאמצים שלכם להגיע אל הלקוח כך שכל פעם שיראו את מותג שלכם יחושו את הרגש הזה.


לבסוף, לא משנה מה הגודל של העסק, העסקים המצליחים ביותר הם אלו שהצליחו למצב את עצמם כמובילים בתעשייה על ידי יצירת מותג חזק. וכאשר מותגים אלו מתמקדים בבניית חוויית לקוח בעלת ערך, הם הופכים את הלקוחות שלהם לשגרירים של המותג בצורה קלה...


מאחלת המון בהצלחה. מורן.

11 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page